اخبار روزفناوری

TikTok قانون موجود را به چالش می کشد تا پلتفرم را در ایالات متحده ممنوع کند و ادعاهای مربوط به روابط چین را به عنوان ارائه نادرست معرفی می کند.

TikTok قانون موجود را به چالش می کشد تا پلتفرم را در ایالات متحده ممنوع کند و ادعاهای مربوط به روابط چین را به عنوان ارائه نادرست معرفی می کند.

TikTok چند ماه پیش در ایالات متحده با مشکل مواجه شد، مقامات نگران ارتباط پلت فرم رسانه اجتماعی با چین و تهدید بالقوه آن برای امنیت ملی بودند و در نظر گرفتند این برنامه را که بیش از 150 میلیون کاربر در ایالات متحده از آن استفاده می کنند، ممنوع کنند. اکنون، این شرکت با پیگیری قانونی مسائل برای روشن شدن فضای نگرانی‌ها و شکست کل چین درگیر است.

TikTok سخت تلاش می کند تا با به چالش کشیدن این پرونده، ممنوعیتی روی پلتفرم قرار نگیرد

TikTok در ژانویه 2025 با یک مشکل غیرمنتظره مواجه شد، زمانی که عملیات پلتفرم در ایالات متحده احتمالاً در نتیجه ممنوعیت اعمال شده توسط جو بایدن برای پلتفرم رسانه های اجتماعی را حذف کنید که در آن ByteDance تا 19 ژانویه برای فروش برنامه یا معامله با ممنوع کردن دلیل این اقدام سختگیرانه این است که مقامات پیشنهاد می کنند که دولت چین از چنین پلتفرم هایی برای دسترسی به داده های حساس استفاده می کند که خطرات شدیدی برای امنیت ملی به همراه دارد.

طبق گزارش اخیر رویترز، به نظر می رسد که TikTok اکنون با ارائه درخواست تجدید نظر به دادگاه در مورد ارائه نادرست در ارزیابی ارتباط خود با چین، به کمک خود می آید و تلاش می کند تا این تصمیم را لغو کند. TikTok ادعا می‌کند که این شکایت دارای اشتباهات واقعی است زیرا این شرکت یک سازمان جاسوسی نیست و به چین اجازه دسترسی به داده‌های کاربران را نمی‌دهد، که به طور بالقوه بر الگوهای مصرف مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد یا امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

TikTok روند توصیه محتوای خود و نحوه مدیریت داده های کاربر را به طور خاص برای کاربران ایالات متحده روشن کرد. این شرکت ادعا کرد که سیستم توصیه محتوا به صورت محلی در ایالات متحده ایجاد شده است و داده های کاربر در سرورهای ابری توسط Oracle در داخل کشور ذخیره می شود. اکنون این بحث ها برای 16 سپتامبر برنامه ریزی شده است که نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری است که در نوامبر برگزار می شود.

TikTok روز پنجشنبه قانونی را ارائه کرد که برای این شرکت به تصویب رسیده است که پلت فرم رسانه های اجتماعی را از حقوق آزادی بیان و حق سرپرستی و توزیع محتوا تحت حمایت اصلاحیه اول محروم می کند. این پلتفرم همچنین ادعا کرد که منطق ناقص است، زیرا طبق آن، روزنامه‌های ایالات متحده نمی‌توانند مقاله‌های یک آژانس خارجی را بازنشر کنند و تنها به این دلیل که محتوا از ایالات متحده نمی‌آید، محدودیتی برای نظارت و توزیع محتوا قائل شوند.

tiktok d982d8a7d986d988d986 d985d988d8acd988d8af d8b1d8a7 d8a8d987 da86d8a7d984d8b4 d985db8c daa9d8b4d8af d8aad8a7 d9bed984d8aad981d8b1 66c043cc45d60

قانون مورد بحث همچنین فروشگاه‌های برنامه مانند اپل و گوگل را از فعال کردن بارگیری برنامه منع می‌کند و خدمات میزبانی اینترنتی را از ارائه هرگونه پشتیبانی در ایالات متحده تا زمان بالقوه محدود می‌کند. نگرانی های امنیتی برطرف شده است. علیرغم موضع TikTok مبنی بر اینکه یک آژانس جاسوسی نیست و در پرونده قضایی خود روی سرورهای محلی فعالیت می کند، این تصویر در روز استدلال قانونی آشکار خواهد شد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا